poniedziałek, Grudzień 16, 2019

Jak biegać? Kilka sprawdzonych porad dzięki którym pokochasz bieganie!

Bieganie wielu osobom kojarzy się z męka i ostatnią czynnością na jaką mieliby ochotę. Często dzieje się tak poprzez negatywne wspomnienia i odczucia, pozostałe po wysiłku. Poprawne bieganie stanowi klucz do jego polubienia. Ćwiczenia na odchudzanie mogą być spokojnie zastąpione przez bieganie. Efekty zależą jednak od tego, w jaki sposób będziemy je wykonywać. Jak biegać żeby schudnąć? Jak biegać szybciej? Jak bieganie a odchudzanie mają się do siebie? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się jak biegać żeby pokochać tę prostą aktywność

Jak biegać – pierwsze kroki

Być może nie każdy o tym wie, ale od tego czy polubimy bieganie, może zależeć obuwie, w którym to robimy. Wybór odpowiedniego obuwia w dzisiejszych czasach nie powinien stanowić większego problemu. Bardzo ważny jest spód obuwia oraz jego profil, a także materiał. Prawdopodobnie w każdym profesjonalnym sklepie sportowym sprzedawca będzie w stanie udzielić Ci rady i pomóc w wyborze odpowiednich butów.

Istotna jest także reszta stroju, dostosowana do aktualnych warunków atmosferycznych. Zbyt ciężki strój może sprawić, że będziemy szybciej się męczyć. Lepiej, kiedy w ciepłe dni jest nam trochę za zimno, ponieważ z czasem nasz organizm mocno się rozgrzeje, a wtedy dodatkowa bluza może okazać się zbędnym obciążeniem. Natomiast zimą najlepiej stosować jest metodę “na cebulkę”.

Jak biegać – pozycja jest kluczowa

Nie ma wątpliwości, że to odpowiednia technika decyduje o tym, w jaki sposób będziemy biegać, jak szybko się zmęczymy, oraz czy bieg będzie przyjemnością czy katorgą. Dobra technika pozwala nam także spalić więcej tłuszczu lub poprawić naszą kondycję. Oczywiście istnieją różne szkoły, mówiące o tym, jak powinno ustawiać się stopy podczas biegu, na co położyć nacisk itp. Bardzo ważne jest, abyś po mału wsłuchiwała się w swoje ciało. Zobacz, jak reaguje na to, w jaki sposób biegasz.

Jak biegać – nie zapomnij oddychać!

Oddech jest tak samo ważny co odpowiednia pozycja! Większość z nas musi nauczyć się oddychać na nowo, rozpoczynając swoją przygodę z bieganiem. Wbrew pozorom, ta nauka może okazać się bardzo trudna. Przede wszystkim wdychaj powietrze nosem a wypuszczaj ustami. Wiele osób chwali sobie technikę dwa na dwa – czyli dwa wdechy nosem dwa wydechy ustami.

Jak biegać – nie od razu Kraków zbudowano

Pamiętaj, że Twoje ciało dopiero uczy się tego rodzaju wysiłku i potrzebuje czasu by wzmocnić się, a także oswoić się w nową techniką i oddychaniem. Nikt nie rodzi się z doskonałą kondycją. Musisz ją wypracować!  Pamiętaj, żeby na początku biegać wolniej, ale nie robić przerw! Jeżeli czujesz, że masz ochotę się zatrzymać, po prostu idź. Nie musisz biec bez przerwy, ale nie zatrzymuj się całkowicie. Kiedy poczujesz, że masz już trochę więcej sił, wróć do biegu.

Jak biegać – tego unikaj

Uważaj na bieganie po chodnikach i drogach asfaltowych. Nasze stawy są niezwykle wrażliwe na brak amortyzacji. Dodatkowo, jeśli czujesz, że Twoje kolana, biodra, kręgosłup, nie funkcjonują jak należy, przez rozpoczęciem nauki biegania skonsultuj się z lekarzem.

Po każdym bieganiu rozciągaj się i zjedz pełnowartościowy posiłek! Nie zapominaj także o wodzie, której Twój organizm będzie potrzebował więcej niż zwykle!

 

0 Comments

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>