niedziela, Luty 23, 2020

Skrzynie drewniane transportowe – kiedy warto postawić na solidne opakowania?

Skrzynie drewniane transportowe przeznaczone są do zabezpieczenia towarów o różnej wadze i wielkości. Opakowania z drewna sprawdzają się zarówno do przewożenia materiałów o ogromnych gabarytach, jak również artykułów spożywczych, które muszą mieć zapewnione odpowiednie warunki podczas przewożenia i magazynowania. Podpowiadamy, jakie opakowania transportowe warto wybierać i czym się kierować przy decyzji.  Zobacz, jakie skrzynie drewniane sprawdzą się do Twoich towarów!

Skrzynie drewniane transportowe – rodzaj dostosowany do towarów i środka lokomocji

Skrzynie drewniane transportowe dostępne są w licznych wydaniach. Różnica między poszczególnymi skrzyniami z drewna polega nie tylko na ich wielkości i wyglądzie. Również wytrzymałość, przystosowanie do wysyłki zagranicznej, czy dodatkowe funkcje ułatwiające transport i przeładunek mają istotne znaczenie podczas wyboru odpowiednich opakowań.

Podstawową funkcją opakowań wykorzystywanych w transporcie jest ochrona przewożonych ładunków. Wybierając skrzynie drewniane transportowe dla swojej firmy, warto więc kierować się przede wszystkim rodzajem naszych towarów. Nie należy zapominać, że również rodzaj transportu ma kluczowe znaczenie. Towary na niewielkie odległości najczęściej wysyłamy drogą lądową. W tym przypadku skrzynie warto dobrać w taki sposób, by możliwa była ich wysyłka za pośrednictwem firmy, która podejmuje się transportu naszych materiałów. Jeśli posiadamy własne źródło przewozu, również musimy pamiętać o ograniczeniach, takich jak np. wielkość i pojemność samochodów przewozowych, z jakich korzystamy.

Poza transportem drogowym towary są wysyłane również drogą morską lub lotniczą. Zwykle dotyczy to transportu międzynarodowego. W takich przypadkach rodzaj skrzyń drewnianych do transportu ma jeszcze większe znaczenie.

Jakie skrzynie drewniane do transportu możemy wybrać?

Dobierając skrzynie drewniane transportowe do rodzaju towarów oraz środka lokomocji warto zwracać uwagę przede wszystkim na ich wymiary, wytrzymałość oraz wagę. Natomiast w przypadku transportu do innych krajów warto pamiętać, że zwykle skrzynie drewniane muszą być produkowane zgodnie z normami  FAO/IPPC/ISPM 15. Są to normy fitosanitarne, które gwarantują, że drewno wykorzystane do produkcji opakowań jest zabezpieczone przed rozwojem pleśni, czy zajęciem przez szkodniki. Większość krajów nie dopuszcza do przekroczenia granicy towarów przewożonych w skrzyniach, które nie spełniają powyższych wymogów.

Szukając opakowań najwyższej jakości, warto wybierać producentów, którzy oferują możliwość wykonania ich zgodnie z ogólnie obowiązującymi normami, np. zamówienie skrzyń drewnianych transportowych w Pako-Bud w Łodzi umożliwia produkcję zgodnie z normami ISPM 15. Ten sam producent oferuje również możliwość wykonania opakowań na indywidualne zamówienie.

Decydując się na drewniane skrzynie transportowe, możemy wybrać spośród wielu możliwości, m.in.:

  • Skrzynie drewniane pełne – nadają się do przewożenia towarów, które muszą być w całości zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi.
  • Skrzynie drewniane ażurowe – wolne przestrzenie między deskami zapewniają przepływ powietrza, dlatego skrzynie tego typu sprawdzają się zwłaszcza do transportu warzyw i owoców. Ponadto, drewniane skrzynie transportowe w wersji ażurowej są lżejsze, a tym samym łatwiejsze w przypadku ręcznego przeładunku.
  • Skrzynie drewniane w połączeniu z materiałem drewnopochodnym, np. płytą OSB – pozwalają na zaprojektowanie dodatkowych ułatwień, jak np. otwierane klapki.
  • Skrzyniopalety – jest to połączenie drewnianej skrzyni z paletą. Takie rozwiązanie ułatwia transport zwłaszcza ciężkich materiałów. Paleta u podstawy umożliwia załadunek i rozładunek przy pomocy wózka widłowego.

Jeśli szukasz opakowań, które prawidłowo zabezpieczą Twój towar podczas przewożenia – sprawdź  skrzynie transportowe  od producenta Pako-Bud w Łodzi!

0 Comments

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>